Spinoza Bibliography

Published by the Spinoza-Gesellschaft e.V. and directed by Manfred Walther

Quick Search

Search
Report bibliographic entry
Report bibliographic correction
Links
Contact
Imprint

Recent Entries > Detailed View (Table view)

Default view

Eintrag Nr. 12748
Literature type History of disciplines, encyclopaedias, manuals
Author Dühring, Eugen
Title Kritische Geschichte der Philosophie
Subtitle von ihren Anfängen bis zur Gegenwart
Place published Berlin
Publisher Heimann
Year 1869
Pages in total (of the volume) XI, 551
Mention of Spinoza (2. Aufl./ed. 1873): Zweiter Abschnitt. Spinoza's Systembildung, Locke's kritische Methode und der eklektische Reflex von Leibniz. Erstes Capitel. Spinoza - Anfänge zu einer Theorie der Affekte: 277-316; ferner/further: 3, 53, 138, 224, 225, 261, 274, 275, 329, 335, 340, 353, 355, 360, 385, 417, 427, 435, 455, 460, 468, 493, 514
Language German
Thematic areas Overall view / introduction, Contemporaries and context, Reception history, Spinoza and Judaism / Jewish philosophy
Subject Complete Works
Subject (individuals) Descartes, Renè ; Leibniz, Gottfried Wilhelm ; Müller, Johannes von ; Schopenhauer, Arthur; Giordano, Bruno
Other editions / translations Erneut/again: 2., verm. Aufl., 1873. - XIII, 551 pp. // 3., teilw. umgearb. Aufl. - Leipzig : Fues, 1878. - XIII, 543 pp. // 4., verb. u. verm. Aufl. - Reisland, 1894. - XVI, 570 pp. - (Dühring, Eugen: Gesammtcursus der Philosophie ; 1.)
Autopsy yes
Complete bibliographic evaluation yes
German commentary "Aus diesem Gesichtspunkt [...] nach den zu Grunde liegenden Gesinnungsantrieben und im Zusammenhang mit der durch das Ganze der Persönlichkeit vertretenen Haltung [...] wird ein Spinoza jederzeit der schärfsten Kritik standhalten, und selbst die zum Theil verfehlten Ideen werden über ihre besondere Gestaltung hinausragen." (316)
URL http://(2. Aufl./ed.:) http://nbn-resolving.de/um:nbn:gvb:32-1-10015591692
Link to this page

Back

Have you discovered inaccurate information?

Report bibliographic correction / completion

Top of page Back to top of page